BAC: Epic fail

Noul sistem educational din Romania: The most epic fail

Viitorul : Fara termen de comparatie.In sens rau.

Tocmai ce-am citit un articol despre extraordinarul examen de Bacalaureat si sincer ma ingrozesc.Ma ingrozesc sa vad cum si-au batut joc de subiecte,dar mai tare ma ingrozesc sa vad interesul elevilor care scade. Sincer,ce ma sperie pe mine mai tare si mai tare e ca societatea tanara a Romaniei o sa devina un card de iliterati care or sa ha ha ce amuzant e,uitandu-se la OTV,la Nora pentru Mama sau la Burlacita. Ma apuca dracii la gandul ca politicienii fac exact ceea ce vor din noi fara sa intampine vreo rezistenta. Am devenit si vom mai deveni niste marionete care vor vota pe baza unei pungi de faina ,a unei galeti sau a unei umbrele.Marionete care nu mai citesc nici ziarul,ci isi scalda ochiuri cu nuduri din can can care nici nu prea au nevoie de cuvinte. Copii vor sfarsi vai si-amar de capul lor.

Am avut sansa sa dau examenul Cambridge,de pe urma caruia daca am norocul o sa primesc o diploma destul de importanta (ni se zice) pentru viitorul nostru.Ma gandesc sa plec,desi azi o doamna foarte draga sufletului meu ne indemna pe cei care mai suntem,cei cu ganduri mari,sa ramanem aici si sa le punem in practica.M-o pus pe ganduri.Mai este o luna aproape pana o sa-mi tin diploma  in mana si  ma gandesc la ce-o sa-mi foloseasca cu adevarat o diploma de limba engleza,nivel C1 intr-o Romanie in care pana si limba romana ii peste poate de grea,daramite limbile straine.

Am avut ocazia sa fiu parte a unui examen pentru care nu a trebuit sa invat pe de rost.Desigur,limba trebuie sa o inveti cu reguli de gramatica,vocabular,dar pentru examenul asta a trebuit doar sa faci exercitii tip,nu ca la noi unde trebuie sa inveti carti intregi. Si totul este grila,cu puncte puncte,cu baga paragrafele lipsa in text si alte de-astea.Nu va iluzionati,nu-i usor.Este pe sistemul stii „ii bine,nu stii asta este”.Nota este media procentelor celor cinci probe ce constituie examenul,fiind o litera(A,B,C…). Am dat examenul si dupa ce l-am dat n-am putut sa nu ma minunez de faptul ca nimeni,dar absolut nimeni nu a fost tentat sa copieze.Nu.Te-ai dus acolo, ti s-au dat foile probei pe care o aveai,completai frumos totul,supraveghetorii patrulau pe fiecare rand ,toti se miscau in exact acelasi ritm,deschideai foile cand ti se spunea,scriai,transcriai pe foaia de raspuns,dupa ceva timp dadeai foaia de raspuns daca ai terminat si urmau celelalte probe.Nici macar unul n-a trisat,pentru ca nu aveai cum sa trisezi.Cu ce sa trisezi?Toti au fost pe principiul „atata stiu atata fac…de nivelul ala sunt.” si cu gandul asta au intrat in sala.Daca te uitai in fisele colegului te zburau afara,pierdeai 580 de lei si uite asa daca mai aveai chef de examene veneai in sesiunea viitoare.Desigur…cu 580 de lei de dat.

Nu exista termen de comparatie cu Romania.Nu,se vede…englezii l-au gandit si bine l-au gandit.Punctualitate,corectitudine din partea examinatorilor si mai mult ca sigur corectorilor din Marea Britanie,corectitudine din partea elevului.Nici nu era nevoie de camere de luat vederi. Atitudinea de care vorbeam mai sus  era naturala.Acum uitandu-ma la absolventii de BAC,e exact invers.La noi…copiaza copiaza copiaza sa ai medie .Nu conteaza ca nu esti de 10….frate,tu esti destept.Sau…fituica…poate? Daca ar avea toti notele pe care si le copiaza am fi o patrie de super-minti(sa nu copiez?Ha ha…nu ma fa sa rad:-J) Romanii au cap,dar orgoliul e mai mare. Nota cat de mare,ca esti prost…lasa ca-ti trece. Iti plateste taticu si ti se rezolva si aia.

Sunt dezgustata. Dar lasa ca-mi trece. Sa fiu patriota? Cum? Cum cand in nici o tara europeana nu pot vorbi limba mea natala,ca instantaneu cei din jur pun mainile pe genti de frica ca o sa fur. Strainii vin la noi tantosi etalandu-si limba si bunastarea ,noi doar intoarcem capul.Eu ma fac mica. Vai de minunile tarii asteia,vai ca se duc de rapa de mainile locuitorilor ei .Vai de toate…

Doar oftez.Din pacate am sanse minime sa pot schimba ceva.M-or primi si pe mine azi maine capsunile din Spania.M-o primi Occidentul.Bun venit in Romania.

6 gânduri despre “BAC: Epic fail

  1. Urmeaza si eu sa dau Cambridge sau IELTS (ma mai gandesc, oricum imi trebuie decat pt admitere) si plec in Danemarca. Nu raman aici, nu vreau, nu mai pot, sunt dezgustat de tot ce se intampla aici. Tara asta nu mai are viitor, vom ajunge la fundul sacului din toate punctele de vedere. Vin strainii sa bage bani in tara fiindca noi nu suntem in stare sa o exploatam cum trebuie. Avem un viitor ratat !

  2. @Adi:IELTS e valabil doar doi ani,CAE e forever:).Amandoua sunt bune totusi,si Danemarca te-ar primi cu oricare din ele. Si pe mine ma tenteaza sa plec.Din pacate si eu am aceeiasi parere la fel cu alti mii de tineri.Si este groaznic…ma gandeam la ce spusese tanti din post,cum ca ce-i bun pleaca si ne asteptam sa fie mai bine in tara asta,cand noi,generatia tanara am insemna schimbarea.Dar cu ce pret…Mult succes la examene cand le dai,mult succes cu pregatirea si sper sa te vad cu diploma in viitorul apropiat.:D

  3. Ce să mai zic eu, despre sistemul de învăţămînt de la mine din ţară, din Republica Moldova…
    „Nu exista termen de comparatie cu Romania”- uite că există o ţărişoară vecină! 🙂
    „Nota cat de mare,ca esti prost…lasa ca-ti trece. Iti plateste taticu si ti se rezolva si aia.”. cîtă corupţie am văzut cu ochii mei acuma cînd am dat bacalaureatul… 800 de euro, şi gata- eşti asigurat cu ce note îţi poftesc „creierii” …
    Mie ruşine şi mie de ţara mea… de mişelie… de ruşi.. de limba rusă… şi de politicieni…
    Cer scuze pt emotivitate!

    • @Liuda: sa nu-ti ceri niciodata scuze pentru ceea ce crezi,pentru ceea ce aperi .Sunt credintele tale.Ma ingrozesc si eu la gandul ca la anul dau bacul lor cretin pe care poate or sa-l mai schimbe pana ajung sa stau singura in banca,cu foaia-n fata si cu gandurile pregatite. Nu stiu cum o fi prin alte ograzi.Stiu doar ca am o sora de patru ani care azi maine o sa intre in sistemul romanesc de invatamant si Dumnezeu stie ce aiureli or sa mai scorneasca pana atunci. Dupa mine este important sa fii cinstit intr-un sistem corupt.Fara bani pe sub mana,fara siretlicuri.Atata poti atata faci.Nimic mai simplu

Lasă un răspuns

