You heard her!

Azi ( adica acum doua zile) am dat competenta si a fost ok. Cel mai mult ma bucur la probele orale cand imi pica un text frumos sa pot sa discut despre el, desi in acelasi timp un text frumos inseamna „este atat de frumos incat nu stiu de unde sa-l apuc”. La fel patesc si cu poeziile. Daca e prea frumoasa, stau si ma uit la ea. Frumosul literar trebuie rumegat inainte de a fi disecat, you know…treaba nu-i asa usoara.

Ma gandeam in drum spre casa cum exista oameni care sa nu spuna nimic la asa ceva. Gen nimic. Poate ca nu stii ce-i aia receptor sau care-s stilurile, daar totusi, ceva, doua trei idei sa nu poti pescui din text? E la limita retardului. E drept insa ca unele intrebari te blocheaza fara sa vrei. Gen ai un text cu doua rauri si la sfarsit te intreaba care este importanta peisajelor naturale pentru un oras? In prima faza ma incrunt, apoi ma intreb ce chestie fancy sa zic, dupa structura unui text argumentativ si sa nu bat campii. Nu ca n-as stii ce sa zic, dar e aberant si irelevant, cel putin din punctul meu de vedere.  Bine ca n-a fost al meu. Eu am avut un text despre secretele din carti. Cumva am mana de le nimeresc numai pe alea ce mi se potrivesc.

Bineinteles, astea par niste formalitati. Pentru scris imi fac griji.Pentru partea a treia la romana, partea a treia la istorie si probabil un pic un pic si pentru geogra, dar putin. Partea a treia la romana este principala mea preocupare. Sa nu dea sinteza din Eminescu sau orice poezie. Aduceti romanele la mine!!

Daca exista ceva din literatura romana ce nu suport, acela, pe langa numerosi autori care nu ar trebui considerati straluciti nici intr-o mie de ani, este comentatul de poezii. Nu suport comentariile alea de poezii, in care aduc un elogiu de 500 de pagini la 10 versuri spunand ca-i o capodopera de genialitate. Are you fuckin’ kidding me? Si cand te apuci sa zici ca nu ca prapastia nu este o prapastie, ci este o cadere in infinit sau in Dorinta lui Eminescu nu este o iubire implinita ca n-are destule vocale( 3 vocale vs 4 consoane), te doare mintea. Lasa poezia sa fie poezie. Ohoo, si fiecare are cate o durere. Eminescu-i geniul neinteles, Bacovia se ruga sa moara, si n-o scris o poezie vesela toata viata lui, traditionalistii cu Dumnezeu si taranul sunt totul, modernistii nuu, ne opunem voua,o sa facem filozofia bucatii de asfalt. Arghezi cu poezia Flori de mucigai pe care n-o sa o inteleg vreodata si nici n-o sa o gasesc frumoasa vreodata. O sa invat Testament…muhahahaha. Pe toti ii doare la patina de ceva. Mie imi place de Blaga. El e cu cunoasterile lui, merge cum merge. Mircea Catarescu, trage de-un fir de telefon si darama tot cartierul.Old school….niiiiice! Si ,Riga, ziceai ca mananci dulceata de pe sanul lui Lapona Enigel in timp ce doarme?! Aia invatati voi copii la scoala, mai, aia?!

In fine… nu ar fi ca nu am bunavointa de-a invata sau capacitatea intelectuala, dar pur si simplu n-am chef. Cum zicea Ioana ca-i in sesiune, ar face orice numai sa invete nu, asa e si la mine . But this shit is fuckin’ serious. O colega ma suna cateodata sa ma tina la curent cu ce invata, si eu o vad ca pe-un fax: „Hai, papa Floare Albastra…tr tr tr… gata…braaavo! Bun baiat „ si ma intreb cum poate face asta. Cu sau fara Memo Plus. Ma face sa-mi doresc sa-mi fi tinut creierul la limita subzistentei intelectuale, macar un semestru daca aia inseamna sa merg acum ca un motor de reactie. Si nu , nu vreau Memo Plus. Imi da senzatia ca ma dopez si nu vreau sa ma duc high on  ginkgo biloba la examen, la un examen a carui volum de  materie ii vreo 25% din cat o sa trebuiasca sa citesc/ memorez la faculta. La un examen. Eu o sa am 17, deci… Intellectual  no no . N-am nevoie de de-alea. Am nevoie doar de o portie sanatoasa de iarna, cand singura mea ocupatie ar fi sa invat.

Vara e moartea pasiunii de-a invata, sa nu mai zic si oboseala navetei care se simte . Dupa 9 luni de program trezit la 6 culcat la 12 noaptea, simt oboseala prin fiecare por. Dupa scoala, un navetist petrece primele doua saptamani din vacanta facand nimic. As dormi o saptamana, dupa ce-as merge pe-afara, as citi beletristica, as freca menta pe internet, m-as uita la seriale, filme, as face multa multa miscare si …da, ati inteles ideea. Daca as fi libera, m-as duce la maaare…Argh….Mi-am pus teaser o poza cu marea facuta de mine ca background la tema de chrome si ma uit la ea si in fiecare zi ma gandesc : ” dupa ce,si numai dupa ce o sa kick that exam’s ass hard, o sa ma duc acolo…o sa vin la tiiiine si la toti baietii miiisto de-acolooo …” . Mda, cam asa sta treaba

Mai sunt doar doua saptamani, am plicuri de cafea si 75% din poezii pending. Noroc ca mai stiu din ele. Voi ce faceti in timp ce alti oameni sunt pricopsiti cu asemenea napaste?

8 gânduri despre “You heard her!

  1. Cu oralul si eu am avut noroc, pentru ca am filozofat cat am putut eu de bine si in cinci minute am fost gata. Cu eseele in schimb, sunt varza. Am noroc ca le-am invatat pe parcursul anului si acum trebuie doar sa le repet. Dar poeziile nu le stiu…doar vreo 3. Si o sa imi dea mari batai de cap; dar ma consolez cu faptul ca nu are CUM sa ne pice poezie. Daca pica Eminescu, Bacovia sau Arghezi e numa bine, ca le stiu pe derost si filozofez pe loc…

    Ai noroc ca nu dai la mate. Sa vezi acolo cum te-ai fi tras de par… :))

  2. Legat de oral, si eu mi-am dorit sa pice ceva ce sa inteleg si am avut noroc. Acum la scris sa mai vedem:) N-am invatat nimic pana la ora actuala insa din romane mai stiu cate ceva din timpul anului (N-o sa-mi ia mult sa invat). Eu sper si cred ca va pica poezie la partea a III-a 😀 Ma simt mai confortabil cu Testament, un Riga Crypto sau mai stiu eu ce. Oricum..succes si spor la invatat:D

  3. @Diana: eu stiu patru, deci….:)). Sa stii ca si eu ma bucur ca nu dau din mate. Intentionat m-am dus la profilul asta, pentru ca eu si matematica nu ne intelegeam prea bine si liceul sigur nu ar fi ajutat sa ne impacam, din contra :))

    @Andrei : Pai ar fi timpul sa le rasfoiesti ca ceasul ticaie si incepe imediat numaratoarea inversa. Si eu am zis ca stiu ,dar de exemplu la romane trebuie sa stii tehnicile de realizare a personajului sau la actiune la fel si sunt niste chichite mici care se dovedesc utile cand o iau cu clasicele „particularitati”. Eu sper sa dea roman interbelic. Aia imi doresc, iar daca da poezie, Eminescu e comod, Testament mi s-o parut ok poezia si comentariul cand am facut-o anul asta, Riga Crypto…da, e mai bine decat Din ceas dedus!Mai trebuie doar sa le invat. Mersi la fel si mult succes si tie!

  4. Acum ti-am descoperit blogul
    e chic&sexy (imi plac culorile la nebunie)
    Succes la examen, Myriam, iar eu? Ce fac eu in timp ce tu esti pricopsita cu asemenea napaste?
    Eu fac foarte bine, aer conditionat, blogging, si suc natural cu gheata
    Te pup
    –Cu drag, Felicia

  5. :)) M-a faci sa rad la oricare post. Imi place cum scrii. Sunt mai nasoale partile cand vezi ca se blocheaza cineva in fata ta fara sa spuna un da sau nu la : iti place? nu, da? Intelegi ce te intreb?

  6. Intrebarile acelea i se adresau insului si el se blocase, nici pas nu a spus.
    Ma bucur. Cred ca te simti apreciata si iti place. Legat de ce ai spus tu. Iar legat de snguratate, nimeni nu e singur. Cel putin aici in lumea scrisului ii ai pe cititori care te indragesc dincolo de cuvinte.

Lasă un răspuns

