Ultima noapte de acasa, intaia noapte de camin…

(play please before you read…pentru instrumental)


Asta este ultima noapte a mea acasa. Nu, a sunat prea dramatic…ultima mea noapte acasa inainte sa devin studenta.

Nu e foarte tarziu, dar e liniste. O sa-mi fie dor de linistea asta. Ma uit la patul meu . Si de el o sa-mi fie dor. Si de cartile mele din biblioteca, alea pe care mi le iau cand pun mana pe mai multi bani, de Craciun si uneori de Pasti. De dulapul vechi, reconditionat al tatei. De vederea de pe geamul meu. De baia mea in care pot sa cant. Dar cel mai dor o sa-mi fie de linistea asta, de confortul de-a fi la mine  acasa, unde esti ca-ntr-un fel de magic bubble and no harm can reach you.

E un nou inceput si tot ce mi-am dorit. Sunt indragostita de Cluj. Vreau sa invat a doua limba straina bine (franceza) si sa-mi indeplinesc fantezia cu italiana. Am deja un prieten. Mai sunt si cei cu care am facut cunostinta inainte , dar cu el am vorbit si el era dispus sa isi imparta patura cu mine in gara, daca nu prindeam loc la camin.  Ceea ce-i foarte frumos. Vreau sa am loads of fun, dar economy class . Este prima data cand o sa plec de acasa si vreau sa-i dovedesc maica-mii ca n-o sa gatesc caminul si nici n-o sa o fac de rusine. De asemenea vreau sa-i dovedesc ca n-o sa traiesc in desfrau, fiind de capul meu, si nici n-o sa trebuiasca sa aduca buldozerul ca sa imi poata scoate lucrurile din camera. Pentru ca sunt ordonata in deplasari si ea nu stie.

Desi insa e un nou inceput,  exista ceva in mine ce nu vrea sa plece. Normal.  O parte ce isi doreste sa fie trezita in continuare dimineata de desenele lu’ sora-mea din sufragerie. Care vrea inca sa i se aduca paine in ou la pat, lasata pe noptiera pana cand nasul meu o percepe si mintea mea se desteapta. Nasul meu simte mancarea instantaneu de la destul de mare distanta. Care sa n-aiba nici o problema ca iese afara in curte  in tricou si-n pantaloni de pijama, cu o fata ca dupa bombardament si cu foamea in stomac. Desi radeam de sora-mea ca inca e mamoasa pentru cei cinci ani ai ei , nu vreau sa o las pe mama. O sa-mi fie dor de ea. Si de tata, de vremurile cand ne uitam dupa femei din autobuz si eu il inghionteam ca trebuie sa fie mai rafinat, ca doar de la cineva trebuie sa fi mostenit simtul asta. Sora-mea si cum ii place sa invete sa scrie mai mult cu mine decat cu mama, ca eu stiu sa o santajez mai constructiv decat mama. Argh imi vine sa plang si inca nici m-am plecat inca! Partial pentru ca sora-mea ma prinde intr-o imbratisare de dupa mijloc mai des si ma intreaba daca o sa mai fim surori daca ma duc la Cluj si pentru ca tata zice cam des ca pleaca fata tatii la facultate. O sa plang cand or sa plece de la camin spre casa. Stiu ca o sa plang. Dar o sa-i am acasa si o sa am iubirea lor neconditionata indiferent cate mii de kilometri ne despart. In cazul asta sunt numai 120.

O parte din mine chiar isi dorea sa mearga cu autobuzul in 17 septembrie cand a inceput scoala, cu toti ceilalti, sa-l salute pe domnul sofer care ar face glume si sa asculte farsa lui Buzdugan de la sapte jumatate. O sa-mi fie door sa ma duc de la scoala in centru prin zona istorica a orasului nostru. Daca aveti drum pe aici, TREBUIE sa o vedeti pentru ca ce se face acolo e SUPER TARE! Mie imi plac chestiile vechi si restaurate. De scoala am scris mai demult, ca de cladirea aia o sa-mi fie dor mai mult poate decat de oamenii care au fost in ea. Nu stiu de ce altceva o sa-mi mai fie dor. Probabil toate astea le-as aduna in „acasa”. O sa-mi fie dor de „acasa”, dar partea buna e ca nu pleaca nicaieri. Doar eu plec.

Chiar urasc pe inventatorii metaforei cu pasarea care paraseste cuibul chiar acum.

Si, ca sa trecem la chestii mai insorite, va anunt ca de maine o sa fiu oficial studenta de camin si probabil o sa treaca o vreme pana cand o sa mai dau pe aici. Principalul motiv pentru care asta o sa se intample o sa fie faptul ca desktop-ul meu o sa ramana acasa, iar laptop-ul sper sa mi-l cumpar, usor redus, la sfarsitul lui noiembrie. Pana atunci o sa prind o farama de net ici, o farama de net colo si (stiu ca sunteti tristi) n-o sa va mai incant cu perlele mele o vreme. Dar si cand o sa ma intorc , sa stiti ca o sa trec pe la fiecare dintre cei care-mi transmit ganduri bune pe aici si sa stiti ca o sa-mi fie dor de voi. Si de cei mai vechi, si de cei proaspat intrati aici. Probabil o sa-mi definitivez si blogroll-ul si o sa-l populez doar cu oameni care scriu si exista ca link-uri. Sper sa va fie si voua dor de mine si sper sa va bucurati de toate cele bune!

Eu sper sa locuiesc cu oameni faini, sa cunosc oameni faini si sa fie totul bine. De-aici incolo, om trai si om vedea si om updata pe parcurs.

Cica astia-s cei mai frumosi ani. Imi sterg lacrimile si let’s do this shit, shall we? Dar inainte , sa ma pun in pat sa dorm…dimineata e trezirea la patru jumatate.

P.S : Stiu ca n-are diacritice, dar e tarziu si n-am chef. Probabil o sa mai treaca o vreme pana cand o sa le pun din nou, cum o sa scriu tot pe fuga

6 gânduri despre “Ultima noapte de acasa, intaia noapte de camin…

  1. Imi era teama pentru tine, ca nu ai inspiratie si acum gasesc un articol foarte frumos si mai ales foarte lung. :))
    Intr-adevar, sunt cei mai frumosi ani si ai face bine sa profiti de ei, sa te bucuri de fiecare moment.
    Succes!

  2. @Asternut, Mihaela, multumesc frumos. Mi-au luat cateva zile, dar acuma e ok si imi place.
    @Sergiu : Mersi, o sa auzi dar mai rarut pentru ca netul la mine e pasare rara. Sunt la Litere in Cluj.
    @Andrei: Mersi. Am pus melodia pentru negativ. Versurile le gasesti bilingv pe google, sunt sigura.
    @Vienela: Oh, asta-i scurt :))) Da, incep sa cred si eu asta si o sa ma bucur de fiecare clipa frumoasa de-aici.

Lasă un răspuns

