O farama de internet

Cum ii spuneam lui Sergiu in postul anterior scris parca acum cateva mii de ani lumina distanta, internetul la camin e o pasare rara. Avem mufe pentru cablu, dar nu avem internet pentru ca cineva folosea alte surse sau routere sau mai stiu eu ce si au virusat toata treaba. Si de-aia, in timp ce caminul de baieti are net, noi prindem internet pe un colt de pat la etaj si ne rugam sa ni se descarce cererile, ca sa le completam si sa nu ne dea afara din facultate. Ceea ce este o prostie, dar facultatea si birocratia sunt surori bune, se pare. Si nu cred ca mai trebuie sa mentionez faptul ca o sa mai dureze probabil  pana cand o sa ajung personal in posesia serviciilor de internet ale minunatului meu camin, in contextul in care desktop-ul meu e acasa si laptopul, cu tot cu stickul de net, e a work in progress. Uneori atat ma uit la laptop prin ecranul calculatorului incat ma mir ca nu iese prin ecran. Fain ar fi!

Pana acum vreau sa stiti ca Clujul este tot ce mi-am dorit, am niste colege de camera foarte foarte de treaba si ce-i mai frumos, facultatea imi place. Stati linistiti, nu-i totul roz si frumos. Imi place ce invat, ca de-ar fi sa ma gandesc, facultatea ar fi echivalent cu haos general, orare amestecate etc. Gen mi-am scris orarul pentru franceza de patru ori si INCA exista sanse sa se modifice. Si tot la franceza, nu stiu in ce grupa sunt, pentru ca au pus listele, doar nu sunt pe nici un avizier din toata facultatea. Sau daca sunt, se ascund bine, da bine de tot. La engleza merge si ideea ca o sa fac materii ca Fonetica si Lexicologie e cam scary, dar sa va zic drept, sunt curioasa…pana la examen. Sper sa fie totul bine si sa fiu maestra transcrierii fonetice, altfel ii bai. Bai mare.

Astazi am avut un fel de epifanie. Imi place unde sunt. Asta in timp ce studiam o poezie care cica a fost copiata in jurul anului 950 (aproximativ) , ca de cand a fost scrisa nu se stie. Si nenea profesor ne-a dat si manuscrisul original, scanat, si pe foi, cum s-ar scrie cu litere latine , si varianta aia in engleza contemporana. Pentru ca evident, engleza anului 800-900 este aproape germana, iar imaginatia mea isi petrecea timpul imaginandu-si o hoarda de-aia de barbari cu barbi si plete lungi si impletite, imbracati in blana, pe cai mari invadand un trib de tarani inocenti si vorbind limba aia barbara si greu de imaginat ca ar fi predecesoarea englezei pe care o vorbim azi, care s-a tot dezvoltat de sute de ani. Mi se pare foarte interesant, genul de chestii la care doar o categorie privilegiata de intelectuali au accesul, intelectualitate capabila sa inteleaga la un moment dat chestiile alea, intelectualitate din care fac parte intr-un fel si eu. Si ma face sa ma simt privilegiata. Acelasi prof ne-o vorbit despre cat de important este sa ne desavarsim ca oameni si cat de important este sa te apropii cat mai mult de complete  si mi-am dat seama ca asta imi doream dintotdeauna. Si stiti ce ma gandeam? Ca sunt exact unde trebuie sa fiu si ca poate n-o sa intorc vreodata banii cu lopata, dar cel putin o sa fiu un om diferit, diferit de tendintele de uniformizare ale societatii noastre de-acum. Cel putin o sa fiu o persoana cu ceva in cap. Si asta e important, asta inseamna sa fiu impacata cu mine insami. Si ce ti-ai putea dori mai mult de-atat? Mai nimic. Restul trec, dar daca reusesti sa lasi o amprenta asupra vietii tale in primul rand, apoi asupra vietii celor din jurul tau, aducand un impact pozitiv, nu ai trait in van. Ai trait cu un scop si ai indraznit sa dream big, fara sa te temi de provocari. Si asa nu stiu daca ma mai reincarnez, sau daca ma duc in rai, sau daca ma transform in praf de stele, so I might as well live life as it is. 

Sunt impacata. Caminul mi-i casa, in fiecare zi ma plimb printre cladiri cu povesti,de care eram indragostita de ceva ani buni. Am gasit un alt acasa.  Am cunoscut o gramada de oameni si inca mai cunosc . E greu, e obositor, dar seara inainte sa ma culc, ma culc cu gandul ca fiecare secunda din ziua care a trecut n-a trecut degeaba, ca o sa fac ceva. Si saptamana trecuta de exemplu o sa ma apuc de cursuri in care o sa invat franceza aproape de la zero, desi nu sunt la zero. Sunt in jurul lui B1, inteleg ce aud, dar nu stiu sa scriu, sau sa ma exprim complex. La anul o sa-mi iau un curs facultativ de italiana (vis vechi).

Daca stiam cat de incet trece o ora, transcriam un articol pe care-l tot scriu de vreo luna buna, cand online, cand pe suport de hartie, dar l-am uitat in camera. Deci alta data. Va multumesc pentru incurajarile voastre si o sa ma intorc curand. Sau ma rog, peste vreo doua luni de curand, daca totul merge bine si-mi iau laptopul la sfarsitul lui noiembrie. Dar o sa mai scriu cate ceva, sa nu va fie prea dor! Imi era atat de dor de tastatura si asa aveam un chef sa scriu. Gata, mi-o trecut pofta, pana maine.

V-am pupat! I’m out!

4 gânduri despre “O farama de internet

  1. Sincer, eu vreau sa devin traducatoare si sa calatoresc mult, gen sa nu raman aici pentru o perioada de timp. Dar, pe langa asta mai pot deveni si profesoara, insa asta e un fel de ultima solutie,daca nu imi iese prima parte. Iarasi de aici poti ajunge sa lucrezi si in domeniul presei, mediei etc , insa astea mi se par fantasme acum. Dupa cum am mai scris, eu inca nu stiu ce vreau sa devin si am venit la facultatea asta bazandu-ma pe inclinatiile mele in ceea ce priveste limbile straine si pentru ca de aici am stiut, negru pe alb ce ies, gen oricum ar fi tot o sa pot sa-mi gasesc un loc de munca undeva, n-o sa raman un somer cu diploma.

    • Lexicologia merge cat de cat la mine, cel putin la Engleza, dar la fonetica mi-i groaza de examen. Bine ca macar de semestrul viitor le scoate si scap de ele, dar pe bune ca I’m not looking forward to phonetic transcription. Chiar deloc 🙂 Sau sa transcriu doua ore jumate de televiziune si sa identific greselile, altfel nu intru in examen, in contextul in care o sa pun mana pe laptopul meu undeva prin noiembrie tarziu. Dar mna…ca la romani, de ce sa faci numai ce-ti place in universitate cand putem sa-ti punem a bunch of useless bullshit pe langa?!:))

Lasă un răspuns

