În pierderea fundului găsit [3]

Să slăbești este greu. Îmi dau seama mai ales când mă apropii de facultate și toate fetele alea care n-au nevoie de sală se laudă cu corpurile lor tonifiate, că au fost la sală, cică. Și urăsc comportamentul ăsta, sincer. Mi se pare  neconstructiv, din moment ce în fiecare primăvară, sălile se umplu de gagici care au băgat în ele pe parcursul anului, pentru că plajă și pentru că costum de baie.

E întotdeauna primăvara, e întotdeauna același scop ipocrit, care nu își face simțită prezența până când etalarea costumului de baie e aproape și tu ai un motiv bun, după tine, să îți alimentezi complexele de balenă imaginară din capul tău, pe bani, numai pentru a alimenta, în sine, o imagine ipocrită de sine.

De ce nu merg iarna la sală, dacă tot țin atâta la sănătate, de ce nu tot anul? De ce tocmai primăvara?

Să fie apelul unei conștiințe vinovate sau apelul presiunii de turmă, a fricii că prietena ta o să arate mai bine decât tine când mergeți în Costinești?

Recunosc, într-o oarecare măsură poate și eu m-am delăsat. Am făcut mișcare trei ani de zile în fiecare zi, apoi s-a oprit, apoi și eu m-am oprit pentru că m-am temut, singură într-un oraș străin, ca și cum mă lua naiba dacă mergeam undeva să spun că vreau și eu să mă mișc.  Mi se amintește de lipsa asta din programul meu de fiecare dată când o sportivă de-asta de ocazie se laudă cu programul ei spledid, mai ceva ca un antrenor de fitness renumit. Ca și cum ceva din mine se revoltă, ca și cum ceva urlă puteam, puteam, PUTEAM! Puteam, e drept, acum nu pot decât să pot. Și mai apoi le văd pe cele care se plâng că ridică cu fundul zece kile că e greu și le doare, cum vin și se dau mari, că cine-s ele.  A merge la sală să agăți sau să te omori pentru trei luni să arăți bine alte trei luni pentru ca mai apoi să poți băga lejer în tine alte șase luni, că doar ce se poate întâmpla? Se vede cine e cine după cum arată cele care se antrenează asiduu: dacă e cu machiajul pe ochi, atunci e clar din ce categorie face parte.

Mă uitam astăzi la picioarele mele în timp ce făceam duș și mi-am dat seama că ceva s-a schimbat, chiar dacă nu am mai fost la spinning de aproape două săptămâni, deși înainte am fost pe program aproximativ timp de o lună și jumătate. Intru în blugii mai deschiși la culoare în care intram anul trecut. Dar oare evoluția mea contează, când în jurul meu lumea se laudă cu rezultate excepționale într-un timp scurt, dar cu drastice modificări nesănătoase în stilul de viață în general? Asta mă întrebam eu azi și răspunsul e că da, contează.

E o minune să te poți bucura pentru tine de ceva și suntem niște animale mâncătoare de atenție, nu putem trăi fără ea, de nu cultivăm capacitatea asta mai des decât căutarea permanentă de laude. Sunt vinovată. Mă bucur pentru mine până în momentul în care vreuna de-asta care se chinuie prea tare rupe tiparele cu niște rețete din alea SF-uri și mă face să mă simt o incapabilă la treaba asta, deși am berechet experiență cu treaba asta. Presupun că nu îmi place să mă simt așa și vreau să o schimb, chestia asta. E ceva ce se schimbă la mansardă. Mi-e dor de vremurile în care cunoscuții nu mă recunoșteau fizic pe stradă, de vremurile când buriceam în oglindă pe ce piesă nouă prindeam în mână și în care cred că mă simțeam bine în pielea mea și mă contaminam pe mine cu bucuria mea de-a fi fericită în pielea mea, dincolo de căutarea normalului de acum doi-trei ani, țelul adolescenței mele. Poate de-asta vreau să mă schimb, pentru starea de bine și pentru că atunci când ești slabă, nu se uită lumea aiurea la tine când vorbești despre sală, pentru că programul de primăvară e deja rutină.

  Căci deh, nu poți știi nimic despre sport cu mărimea aia la jeanși, nu-i așa?

Poate știu, dar de azi înainte hotărăsc să țin pentru mine.

P.S: Cred că Mușchiuleț e fotbalist. So many things make much more sense now ! 

Lasă un răspuns

