Tu ți-ai pune mufa pe internet?

by Garance DoréAm în sfârșit o temă exact cum mi-am dorit și muream dacă nu scriam ceva.

Și am să scriu despre un subiect foarte arzător și anume…pisicile de pe internet.

Serios. Proastele alea care se filmează făcând reclamă basically reclamă la tzâțele lor.

Nu, glumesc, e vorba de fapt de toți idioții care se pun pe youtube și ajung apoi de râsul curcilor, pentru că evident că nu au nimic de transmis. E drept, sunt amuzanți. De multe ori dai și de două ori play la video râzând cu sughițuri de un sunet ce e persistent sau despre o interpretare a unor videoclipuri cu pisici care este prea hilară ca să nu-i mai dai play odată. Pe la a cincea repetare, începi să te întrebi ce ți-a plăcut la video, iar când cineva îți dă linkul ești ceva gen „aaa, idiotul ăla cocoțat pe turla bisericii amenintând că se aruncă de-acolo în pielea goală. cât de amuzaaant.” (not anymore). Și mă gândesc unde se ascund oamenii inteligenți care fac treaba asta pe youtube și mă gândesc că probabil nu există așa ceva, încă. Sau probabil publicul pe care-l am în minte nu există încă, aici.

Americanii sunt mai deschiși la treaba asta decât românii. Românii se pricep (cel puțin cei cât de cât conectați la realitățile și entertainmentul străin) să dea share. S-au pus câțiva să și facă chestii, dar sincer, în afară de două canale la care mă pot gândi, nu cred că sunt destui câți să țină standardul sus. Nu, cine face youtube în România , ajunge să se prostitueaze.  Curve ale publicului. La un moment dat răsare unul, îl urmărești timp de vreo…opt luni, să zicem. Emisiuni frumoase, conținut gândit, fain, te distrezi. Face mai rar conținut, dar nu regreți că ți-ai irosit cinci minute prețioase uitându-te la el. Ajunge de la zece subscriberi la o mie, apoi de la o mie la cinci mii, apoi zece mii. Când ajunge pe la zece mii, mulțumește tuturor pentru vizionări și pentru ceea ce-a ajuns. Apoi când depășeste pragul de 50.000 se prostește. LITERALLY! De acolo încolo nu poți să nu te uiți întrebându-te ce naiba a fost în capul său de-a ajuns să fie așa meh.

Dacă te legi de o anumită categorie de oameni, apoi te comporți foarte asemănător cu acea categorie pe facebook(cu diferența că scrii corect), te prostituezi, adică nu mai ești fidel scopului tău original. Dacă te iei de proști, trebuie să te iei de proști, nu să conlucrezi cu ei, nu?! De multe ori când dormi în pat cu dușmanul, după o vreme poți ajunge să îți și placă și să crezi că, pentru că doi trei cocalari se iau după tine, gen da, băi, am fost blegi, dar ne schimbăm datorită ție, atunci ai schimbat destinul unei întregi turme de picați la Bac, nedezvățați de mesageriană. Știi tu, ciuma.  E măgulitor că oamenii se schimbă după cuvintele tale, dar dacă golănești ca și ei când nu mai ești în bătaia camerei de luat vederi, nu prea mai ai credibilitate în ochii mei, persoană care nu fac parte din categoria de persoane de care te iei, ci din categoria care îți admiră curajul de a-ți pune mufa pe net în văzul lumii și de a risca să te transformi în țintă umană, la fel cum riști ca cei care se uită la tine chiar să te placă. Persoana pe care urmărești să o pui pe gânduri, care ai vrea să te aprobe.

Desigur, sunt și cei cărora le place atenția, care, o dată văzuți cu 50000 de oameni care aruncă cu laude cum aruncă maică-ta cu pătrunjel în supă, toti se taie. În fumul popularității e cel mai ușor să renunți la scopul tău inițial și să răspunzi cererilor fanilor, care de multe ori nu au nu știu ce standarde. Pentru că dacă îți place atenția și uiți de unde-ai plecat, nu mai ești modest, iar modestia…modestia e ingredientul esențial al tuturor celor care au reușit. Da, sunt awesome pentru că am creat facebook, dar mă smeresc pentru faptul că am avut un asemenea succes. That is art right there și probabil firul roșu care-i delimitează pe oamenii cu adevărat extraordinari de cei care se pierd pe drum. Îi admir pe cei care fac conținut și țin cont de ce le spune google apropo de vârsta publicului care le urmărește emisiunea, asumându-și faptul că e foarte posibil ca dacă mare parte din publicul lor este de 14 ani, acel public să ia ca atare ceea ce spun ei, cei un pic mai în vârstă și deci mai experimentați. E admirabil sincer, pentru că acea vârstă este una decisivă pentru fiecare dintre noi și de obicei, cei care nu au exemple acasă sau în imediata lor apropiere, își caută exemple în oamenii pe care-i urmăresc cu regularitate…de ce nu, pe internet . Într-un fel, dacă îți dai seama de publicul tău, îți dai seama cum să le oferi un exemplu pozitiv.

Și cum poți fi un exemplu pozitiv dacă în viața reală tu ești orice, mai puțin un exemplu pozitiv?

Gen râdem, glumim, dar să ținem minte morala de la sfârșit. Odată ce ți-ai pus mufa pe internet, trebuie să fii conștient de faptul că cine te poate vedea, poate foarte bine lua de bune maimuțărelile tale, la fel ca și vorbele tale de pe facebook. De aceea chiar și vedetele au persoane special angajate pentru a controla ceea ce ajunge să vadă publicul; de ce n-ar face și o persoană cu o faimă medie, într-o țară obscură din Europa de Est, asta? Așa…măcar ca exercițiu. Cred că în momentul în care te expui, trebuie întâi să te întrebi  dacă  sincer, înainte de a pune un video pe youtube, ești demn de-a fi luat drept exemplu. Dincolo de aroganța personală că tu ești cel mai tare, oare chiar ai ceva esențial de transmis? Atunci foloseste-l cu înțelepciune și ai grijă ce spui, pentru că oricât de mult ar râde săsălăii spărgători de semințe când nu se dau inteligenți pe facebook la citatele tale amestecături de deep cu ceva sexualo-scârbos și presărat cu golăneli, pierzi audiența care contează și astfel scopul pedagogic inițial.

Iar când nu mai ai scop, nu mai ai sens. Scuuuze!

E trist că mai nimic din ceea ce văd, produs local, nu se ridică la înălțimea canalelor străine. Probabil cerșim prea mult like-uri pe facebook ca să fim atenți la conținutul pe care-l dăm celor care ne citesc și asta ne oprește din a ne concentra asupra lucrurilor care contează. Standarde: trebuie să le ridici cumva, ca să le ai ridicate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s