Dragi fete singure,

Funny Single Quotes | Dump A Day single | lol @Vickee Fan Matthews , ain't this the truth!:

Se apropie Revelionul, aceea sărbătoare din an în care e musai, ca la Crăciun, să ai pe cineva şi poate perioada în care simţi cel mai mult lipsa acelui cineva. Dacă Crăciunul este despre cadouri, de Revelion vorbim despre începuturi de relaţii, cereri în căsătorie, sau mai simplu, legendarul pupic de la miezul nopţii, menit să îţi aducă belşug tot anul. Este de asemenea şi perioada în care multe dintre voi mergeţi pe la cabane cu prietenii voştrii. Timp de două, trei zile, e musai să fie o prietenă care să vrea să vă combine cu un tip singur care a venit şi el la eveniment, aşteptând o minune, ca şi voi.

Vă spun numai lucruri cunoscute, ştiu, cum ştiu şi ce aiurea e să închini de una singură la miezul nopţii, în timp ce alţii se sărută şi se drăgălesc foarte aproape. Mă gândeam că trebuie să fie greu să vezi de Crăciun pe facebook atâtea poze clişeu: noi doi şi bradul, noi doi şi gardul la munte, noi doi şi părinţii, noi doi şi decoraţiunile luminoase din oraş, noi doi şi tu care te-ai nimerit acolo pentru că n-ai vrut să ne superi prin absenţă pe niciunul dintre noi. Tu, care înghiţi în sec, gândindu-te că o să mori singură cu trei pisici.

Am ajuns să îmi ţin pe newsfeed doar persoanele care-şi ţin viaţa departe de facebook şi partajează chestii gen video-uri, videoclipuri muzicale, poze din călătorii sau articole. În esenţă, urmăresc mai multe site-uri de divertisment decât oameni, pentru că primele îmi oferă ocazia să am o părere despre ceva, spre deosebire de cele din urmă pentru care mi se seacă la un moment dat fântâna de  interjecţii. Sunt toate la fel, eu nu mai pot să mă minunez, aşa că mai bine sunt sinceră şi nu spun nimic, dar apreciez o imagine cu o panoramă ce îmi taie respiraţia sau o piesă pe care nu am auzit-o demult.

Vreau să spun ceva ce mi-a fost greu să cred la rândul meu când eram ca şi voi şi ce încerc să imprim şi în mintea celor care compleşiţi de singurătate, acceptă să fie mângâiaţi de oricine: nu vă daţi atenţia primului venit. Nu vă lăsaţi influenţate de drăgălăşeniile de pe facebook ale tuturor şi nu vă gândiţi că ceasul vostru biologic o să se oprească înainte să vă puneţi şi voi inelul pe deget. Mai ales în al doilea deceniu de viaţă, când ar trebui să descoperim ceea ce ne place prin…experienţă.

Nu vedeţi ce uşor e? Toate reţelele astea gen tinder ne arată cât de uşor poate fi să găseşti cineva, dar nimeni nu te avertizează de inima frântă pe care o să o ai dacă nu merge. E uşor să răspunzi tipului mai urâţel, dar care spune lucrurile pe care vrei să le auzi, măcar până vine prinţul, când ai impresia în capul tău că trebuie şi tu să intri în cursa care duce la un inel pe degete.

Mă gândeam la situaţia mea, şi eu nici măcar nu sunt singură. Sunt de trei ani împreună cu my loved one, eu am 22 de ani, mai am un masterat de terminat, el facultatea. Nu stau în chirie, stau încă în cămin. El la fel. Nu am lucrat niciodată, cu carte de muncă şi tot dichisul. Am colege care s-au căsătorit acum doi ani, anul trecut….cunosc persoane care-şi vor uni destinele la vară. Văd, periodic, câte o poză cu una cu inelul pe deget şi clasicul A spus Da. Cei mai recenţi sunt o gaşcă de pici de anul trei care după trei luni au zis că se iau şi te gândeti băi, dar eu n-ar trebui să am inelul pe deget pe-acum? Şi mă întrebam cu prietena mea bună că oare suntem noi singurele care credem că e nebunesc să te căsătoreşti după doar trei luni?!

Dacă v-aţi căsătorit acum după ani de relaţie, suntem de aceeiaşi vârstă, dar a fost ceva gândit acolo, vă felicit. Dar să văd o logodnă începută acum patru ani care nici în zi de azi nu s-a concretizat în inel pe deget…e…dubios, sincer.

Oamenii ăştia care-şi pun toată viaţa cu punct şi virgulă pe facebook sunt cei care te fac să fii gelos, chiar dacă ai tot ceea ce îţi doreşti oricum. Oameni care prin pozele lor perfecte te fac să petreci mai puţin timp asupra reparării problemelor tale personale şi a găsirii armoniei interioare şi mai mult asupra cuceririi unui mascul, ca să te răzbuni social. Ca să nu mai pleci capul când te întreabă o persoană ce nu ştie să îşi vadă de treabă cum de nu ai prieten, deşi ştii că nu dai doi bani pe părerea ei. Ca să intri şi tu în hora asta perversă a aparenţelor, deşi ştii, vezi în jurul tău, că ambalajul perfect pe care-l proiectează unii nu este garanţia unui raport de calitate de fapt….Suntem uneori ca taurii în coridă: când credem că în sfârşit l-am înşfăcat pe toreador, lozul câştigător, acesta face o întoarcere surpriză şi ne trezim într-un perete, doar pentru că am vrut să facem ce trebuia să facem. Nu asta trebuia să facem, să avem relaţia aia care adună în câteva secunde sute de like-uri?

M-am dat seama când am citit povestea unei „vedete” de pe Instagram de cât de pervers este mecanismul. Tipa asta declara, după ce si-a închis profilul  şi a descris sub cele mai populare fotografii cum se simţea de fapt în momentul respectiv, faptul că există o mafie a cuplurilor perfecte pe sticlă. Unul ce dă bine la public semnează un contract cu o altă tipă care dă bine la public ca să îţi maximizeze profiturile amândoi. Câteva luni postează fotografii care te-ar face să juri că sunt cel mai fericit cuplu, adăugând şi nişte produse. Apoi mii de oameni preiau imaginile lor pentru a ilustra fericirea lor. Apoi contractul s-a încheiat, relaţia s-a terminat şi fanii suspină. Louis Vuitton-ul relaţiilor s-a terminat, să fie speranţe pentru restul omenirii?

Nu e la fel şi în viaţa reală? Mulţi fug după cea mai mişto tipă sau cel mai mişto tip numai ca să constate după trei luni de relaţie că nu prea au despre ce vorbi la masă, totul doar pentru a arăta că ei nu se omoară cu orice, ci doar cu ce e mai bun, chipurile.

Toată grafica aceea pe care o partajează multe fete pe facebook, cu citate de duh şi vorbe de lasă că eu nu mă las doborîtă de tine sunt toate parte dintr-un mecanism menit să nu ne pună într-o lumină bună, ci să ne arate vulnerabilităţile care altfel nu s-ar trăda. Spui că deja ai trecut peste un tip printr-o fotografie, primul lucru care trece prin mintea unui cititor naiv este faptul că n-ai trecut, din moment ce trebuie să o pui în scris. E foarte simplu. Apoi, când un prădător intră pe facebook, ştie exact cu ce are de-a face. E surprinzător cât de perspicace sunt unii bărbaţi, mai ales cei care au un scop precis. Vorbe dulci, ascultă cu interes când vorbeşti despre pasiunile tale, te scoate în localuri scumpe şi nu se uită la bani, face tot ce ar face un iubit de vis. Până când, într-un moment de sinceritate demn de o comedie romantică, vă mărturiseşte că abia aşteaptă să treceţi la următorul nivel…ştiţi voi, ăla fără prea multe haine pe voi. Apoi când ezitaţi nu mai răspunde la mesaje. Apoi dispare cu totul.

În 2016 şi în toţi anii care urmează, în fiecare minut şi în fiecare secundă, nu vă pierdeţi vremea cu tipi care nu vă merită atenţia şi mai ales, cu cei care v-au trădat încrederea. Nu suntem într-o comedie romantică, lumea chiar e plină de jigodii care nu dau o ceapă degerată pe calităţile voastre şi care vă fac să sufere doar pentru că nu e treaba lor să cureţe după ei. Nu mai irosiţi timpul cu tipi care nu îşi dau silinţa, care nu se arată adorabili şi slabi în preajma voastră, unde totul e picture perfect, dar nu sunteţi iubite, drăgălite şi apreciate. E imposibil să fie totul perfect, chiar dacă e menit să rămâneţi împreună până la sfârşitul timpului, pentru că suntem oameni. Doi oameni = şanse infinite de imperfecţiune perfectă.

Sunteţi frumoase, inteligente, iubitoare, nu vă irosiţi resursele de Revelionul ăsta acceptând vorbele de duh ale unui tip care nu vă interesează, doar ca să aveţi şi voi o poveste de spus. Hotărîţi ce vreţi de la celălalt: vreţi distracţie sau vreţi serios, rămâneţi fidele opţiunii alese şi nu puneţi suflet unde nu îşi are locul, apoi poveştile vor veni după sine. Pot fi poveşti de coşmar sau poveşti despre cum aţi găsit oameni minunaţi în cele mai neobişnuite locuri. Dar le ţine cineva numărul? Nu. De aceea, nu mai lăsaţi pe toţi să vă citească ca într-o oglindă ceea ce se petrece în sufletul vostru. Lăsaţi treaba asta oamenilor care nu vor folosi asta împotriva voastră, prietenilor sau celor pe care v-aţi putut baza şi în trecut. Ce rămâne pe internet este un construct artificial ce nu poate ţine loc de personalitate, simţ al umorului sau suflet. Să nu mai plângă ochii voştri după cine nu merită, din cauza a ceva de nu este real.

Cu drag,

M ( după ce am făcut toate astea, deşi a fost al naibii de greu)

Lasă un răspuns

