Scrisoare către sufletul meu pereche [3]

Dragă,girl illustration:

Poate scrisoarea aceasta o să mă distanțez de tine și o să mă las dusă de valul scrierii spre o altă categorie de persoane. Totuși, este esențial, dragă suflete pereche, să știi că am gândit lucrul ăsta serios apropo de noi doi și mi se pare un lucru important. Acest lucru trebuie să îl am și eu, și tu, iar dacă cumva se întâmplă să nu îl am, sau să nu îl ai, cred că ar fi timpul să reevaluăm relația noastră. Dar nu să ne despărțim, doar să ne gândim puțin la mântuirea sufletului nostru îndrăgostit.

Aud din ce în ce mai mult în jurul meu fraze de genul „Din cauza lui ne-am despărțit.” „El e de vină, el a mers după alta.””Eu am făcut totul și el tot a plecat.” Și, oricât empatizez cu domnișoarele care au spus asta, știind că sunt atâtea situații în care chiar îți dai silința, dar aceasta nu îți este băgată în seamă sau apreciată, mi-a zburat de multe ori gândul și la egoism. Poate ți se pare surprinzător să vorbim despre egoism în dragoste, dar văd eu altceva în vorbele acelea decât eu eu eu? Poate e tendința aceea perfect umană de a ne scoate din ecuație când se strică socotelile. Poate fi tendința noastră de a lua tot ce putem de la celălalt, din dorința de a ne face scut în calea unei dureri nu doar iminente, ci inevitabile?

Și de la egoism mă duc direct la smerenie. Oare câte dintre fetele acelea s-au gândit vreodată că l-au prins pe Dumnezeu de picioare când au cunoscut un tip care s-a întâmplat, din prima, să le întrunească toate criteriile? Acum, toate fetele se machiază, se îmbracă provocator, se duc în club sau alt loc unde pot cunoaște membri ai sexului opus și dacă cade ceva în plasa lor, judecă situația drept „Logic că m-a plăcut, doar arătam demențial”. În traducere liberă „sunt frumoasă, deșteaptă, am toate calitățile bune pentru a aduce în lume copii frumoși și sănătoși.” Nimic greșit din punct de vedere evolutiv.

Nici nu vreau să înțelegi că nu vreau ca femeile să fie independente și încrezătoare în ele însele, departe de mine gândul. Doar…cred că uneori nu strică ca femeile să petreacă timp cu sine și să se gândească dacă merită iubirea acelui bărbat, pe care se mândresc că l-au cucerit. Meriți oare, femeie, să îți răspundă la mesaje imediat, să îți aducă flori, să te strângă în brațe și să fie alături de tine când îți este greu? Ai fost lângă el când a avut nevoie, l-ai făcut să se deschidă despre sine, ați stat îmbrățișați când a avut o problemă, sau doar te-ai lăudat cu captura ta, că doar ești bombastică, bineînțeles? Oare nu te-ai bucurat doar de plăcerile vieții de cuplu și mai puțin de obligațiile ei? Oare nu l-ai lăsat să cadă pradă grijilor zilnice, oare nu l-ai ignorat când vorbea despre sine, oare nu ai ignorat semnele prevestitoare ale momentului în care el realizează că viața fără tine pentru el ar fi la fel ca și o viață în care tu ai fi acolo la fel ca o piesă de mobilier? Și femeile se plâng că bărbații de lângă ele nu ascultă, nu empatizează, nu se deschid. Sunt și bărbați egoiști pe lume care trebuie să facă exercițiul ăsta introspectiv. Totuși, despre ei tu știi mai multe, în domeniul tău nu mă bag.

Câteodată facem greșeli cu toții, pentru că suntem absorbiți de noi, căci trăim cu noi înșine tot timpul și nu știm altceva la fel de bine cum ne cunoaștem sinele.

Femeile au obiceiul să ceară, dar mai greu să dea la schimb ceea ce cer. Bărbații ne-au închis, bărbații s-au opus nouă, bărbații ne împiedică să reușim șii toată poezia aia. Tot mai mult aud texte de genul dragostea e un război, în dragoste femeia trebuie să fie cocoșul, nu bărbatul, femeia să țină soțul în frâu etc.

Nu știu despre tine, dar pentru mine iubirea este un dar. E ca o vază de cristal căreia trebuie să îi acorzi extra atenție când o speli. E bucuria primăverii când toți copacii înfloresc și toate câmpurile înverzesc și natura se trezește la viață, după o iarnă grea și nemiloasă. Dragostea e despre celălalt, nu e despre sine. E despre a învăța să împarți, despre a învăța să trăiești, despre a învâța să respiri, ca și cum două corpuri ar fi unul, și două până când seara în somn redevin un singur suflet, cald lângă cald, răsuflare lângă răsuflare.

Cine ar vrea să facă ceva să strice o parte din el? Cine ar renunța la un ficat sau un rinichi cu ușurința cu care ar renunța la o haină? Subliniez renunța și ușurință. Nu e despre dulcegăriile hollywoodiene, cu „nu pot trăi fără tine”. Pot trăi fără tine, pot exista fără tine, dar nu vreau să știu cum e. Ai primit un lucru care îți place așa mult încât nu poți vedea viața ta fără acel lucru? Atunci înțelegi de ce iubirea e un dar și de ce o să spun că pentru el trebuie să ne smerim. Dintre atâția oameni câți sunt pe lume, am fost noi cei care am avut norocul chior să cunoaștem ce înseamnă darul ăsta. Noi, niște muritori de rând, nesemnificativi și infimi. Mai îndrăznești să spui că ești marea și soarele după ce iubești întâi și să mai spui că dragostea e un război? Te provoc să faci din următoarele datoria ta: să fim atenți să nu crapi darul, să nu îl spargi, să nu treacă o zi în care să nu îl prețuiești, iar dacă trece, să nu lăși o zi să treacă în plus, până când să te revanșezi. Te provoc să îl provoci pe cel căruia i-ai dat sufletul să facă același lucru. Vă provoc să vă iubiți nebunește și să nu uitați vreodată că din momentul în care v-ați provocat sunteți unul și să țineți legământul ăsta în veci.

Iar dacă despărțirea vine vreodată, pleacă capul, plângi, amărăște-te, linge-ți rănile atâta timp cât crezi de cuviință, dar nu îndrăzni să crezi din egoism că ești prea bun sau prea rău că darul nu a fost bun, nu a fost dulce, nu a fost curat. Poate la final nu a fost potrivit, dar asta nu îl face rău, nemilos, impur. Iar data viitoare când va veni, va aduce aceeiași bucurie în suflet, pentru că nu știe alt lucru. Iar cine crede că știe alt lucru, n-a iubit.

Tu iubește-mă nebunește când vei veni.

A ta umilă jumătate aspirantă,

M.

 

 

Lasă un răspuns

